Tarp als carport

//   Portfolio  // 

Doornzeilmakerij heeft een mooie tarp gemaakt voor een klant in Harfsen die als carport gaat dienen voor 2 auto’s. Wens van de klant was dat de ramen boerderij wel zichtbaar moesten blijven. De Tarp mag aanwezig zijn maar niet overheersen. Doornzeilmakerij uit Zutphen heeft deze tarp ingemeten, getekend, gemaakt en gemonteerd. De tarp is gemaakt met Ocean van Swela. Ocean is een polyester geweven doek. Het monteren is in samenwerking gedaan met Jan Koerskamp van JKmontage uit Almen. Bij het monteren zijn de zonen van Doornzeilmakerij actief betrokken geweest.

Stoelzitting en of rugleuning opnieuw stikken

//   Portfolio  // 

Zijn uw stoelzittingen en rugleuningen nog goed maar is het stiksel versleten? Doornzeilmakerij kan deze voor u opnieuw doorstikken. U kunt ervoor kiezen om dezelfde kleur stiksel te nemen of een ander kleurtje. Wanneer de naden opnieuw gestikt zijn kunnen de zittingen en leuningen weer een aantal jaren mee.

Nieuw venster of nieuwe rits in uw zeil?

//   Portfolio  // 

Heeft u een kapot venster of een kapotte rits in uw kuipzeil, buiskap of tent. Doornzeilmakerij kan deze voor u vervangen zodat u weer goed zicht hebt. Doornzeilmakerij verwijdert het gehele venster of de oude rits, knipt een nieuw venster op maat, plakt deze in uw zeil en stikt deze in uw product.

Tarp voor Flora Inn Gorssel

//   Portfolio  // 

Voor Flora Inn in Gorssel hebben wij een mooie tarp gemaakt zodat de bloemen en planten buiten kunnen staan maar toch beschermd worden. De tarp is door de klant zelf gemonteerd aan de een kant zit de tarp vast aan de grote boom op het plein voor Flora inn in Gorssel, 2 punten zijn bevestigd aan het huis en een hoekpunt is afgespannen aan een paal. Ook zijn er een paar fotos die het productieproces laten zien. Dit is een mooie tarp gemaakt van Swela doek.

Tarp in tuin om regenpijp

//   Portfolio  // 

Tarp/zonneluifel in tuin om in de schaduw te zitten of om droog naar de schuur te lopen.Een klant uit Arnhem had een uitdaging voor ons. Zij wilden graag een tarp om de hoek van het huis. Op deze hoek zit ook de regenpijp en dit is het centrale punt vanwaar getrokken moet gaan worden. Ook deze uitdaging gaat Doornzeilmakerij niet uit de weg. Met als resultaat deze mooie tarp die de klant zelf heeft gemonteerd. De montage kan de klant zelf als deze de richtlijnen opvolgt door Doornzeilmakerij gegeven.

Vakantieproject loopt ten einde…..

//   Berichten, Portfolio  // 

Afgelopen zomervakantie zijn we hard bezig geweest met onze eigen schepen. Alleen de Schakel heeft dit jaar gevaren. Onze Jelle heeft de boot gekocht van de Opa van Ben Doorn en is de 5de trotse eigenaar van de Imatra uit 1940. De Kajuitjacht type Alwater, naam Imatra, van ontwerper Henk Tingen en de open wedstrijd zeilboot type Draak, naam Drômendief, van ontwerper Johan van den Anker hebben deze zomervakantie een flinke opknapbeurt gehad. Zo is van de Imatra de epoxy matten afdekking van het teakhoutendek afgehaald en is alle het lakwerk 6 maal in 2C-jachtlak gezet D-UV. Dezelfde lakbehandeling heeft de Drômendief gehad voor het dek. Het dek van te voren bijgekleurd in mahonie en de slipvlakken zijn na het lakken opnieuw aangebracht. Van beide boten wordt nu het beslag teruggezet en worden dekzeilen gemaakt voor zowel de winter als de zomer zodat dit historisch erfgoed lange tijd behouden blijft.

“Till we meet again”

Een leuk weetje is dat beide schepen in Muiden gestald zijn geweest rond de tweede wereldoorlog. De Drômendief bij de Drakenclub en de Imatra bij Schoutenwerf. De schepen voeren uit vanuit de Vecht in Muiden, de Draken zeilden regelmatig wedstrijden op het IJsselmeer waar de Imatra de Flevoracen deed. Beide schepen hebben dus dicht in de buurt van elkaar gevaren. De Imatra en de Drômendief hebben na de oorlog in resp. Kudelstaart en Aalsmeer gelegen met als zeilgebied, de Westeinderplas, waar ook de Draken regelmatig wedstrijden hadden. De Draak en de Alwater hebben beide een Torensloep getuigde mast met twee zalingen en een diamant. Op de Imatra zijn later de diamantverstagingen op het dek doorgetrokken en is er een voorstag tot de top toegevoegd. De functie van de trim in de top van het grootzeil door de mast naar achter te buigen is hiermee te komen vervallen. Volgend jaar zal er een ware competitie plaatsvinden tussen de Drômendief (1700 kg, 25m2 zeil, 29m2 Spinaker en de Imatra, 3200kg, 32.5m2 zeil). Beide boten zijn ongeveer 9 meter lang, 2 meter breed en een diepgang van 1,2m.

Imatra, Toerjacht Alwater, Henk Tingen, B&S werf, 1940
Drômendief, Draak, Johan van den Anker, Baaij Scheepsbouwer, 1939
Voor en na de opknapbeurt, De Imatra Teakdek in de olie en lakwerk 6 lagen, De Drômendief 2kleur, 6 lak en 2 dekkend (slipvlakken).

………wordt vervolgd……binnenkort volgt het volledige levensverhaal van de Imatra……

Ook van onze Draak, Dômendief, willen we graag het volledige levensverhaal te weten komen…wie meer weet over dit schip neem dan contact op met Ben Doorn, 0623255360, heel veel dank…….Onder staat een lijst van de eigenaren voordat wij het schip mochten bevaren…..

Restauratie is uitgevoerd door de Scheeptimmermansschool in Alkmaar in opdracht van Kees Jonker.

Industrial Operations Engineering

//   Portfolio  // 

Allround Operationeel Technicus: de Technicus die zorgt voor stabiliteit in het team, bij technische vraagstukken en calamiteiten, altijd op zoek naar een oplossing.  De Allround Operationeel Technicus wordt optimaal getraind in onze werkplaatsen en simulatie-faciliteiten voor Real-Life-Situations. Bovendien wordt je gedurende je opleiding 65 weken getraind in het werkveld van gecertificeerde bedrijven.

Deze technicus, die een groot analytisch vermogen heeft dankzij de brede technische Electro/Werktuigkundige opleiding, kan iedere technische bedrijfstak aan, kan tegen een stootje, weet van aanpakken en keert iedere tegenslag naar een uitdaging.

Herken jij jezelf in dit profiel: neem contact met mij op en ik leid je door de wereld van de Operationele Technicus. Of meldt je direct aan bij Aventus Apeldoorn: https://mijnaventus.force.com/s/aanmeldingen?oc=347&ec=25345BOL1&_ga=2.43268453.1379171400.1624008526-750496733.1598373605&_gac=1.14756420.1620913288.CjwKCAjwnPOEBhA0EiwA609ReXl8a8jU4Lobenggepigxfy5zwNo9kjjrWIT2R0bkSpDLz–FraZFRoC-4kQAvD_BwE

Allround Operationeel Technicus: de Technicus die er voor zorgt dat Gas, Water en Licht continu beschikbaar zijn, ook terwijl u slaapt en op vakantie bent. De Allround Operationeel Technicus is de Spil in de bediening, onderhoud en storingen van grote technische installaties.

Maar je ziet deze technicus, die een groot analytisch vermogen heeft dankzij de brede technische Electro/Werktuigkundige opleiding, in iedere technische bedrijfstak: Installatie, Engineering, Werkvoorbereiding, Testengineer en ja ze zitten zelfs op zee: booreilanden en zeegaande schepen.

Belangstelling voor deze opleiding: neem contact met mij op en ik leid je door de wereld van de Operationele Technicus. Of meldt je direct aan bij Aventus Apeldoorn: https://mijnaventus.force.com/s/aanmeldingen?oc=347&ec=25345BOL1&_ga=2.43268453.1379171400.1624008526-750496733.1598373605&_gac=1.14756420.1620913288.CjwKCAjwnPOEBhA0EiwA609ReXl8a8jU4Lobenggepigxfy5zwNo9kjjrWIT2R0bkSpDLz–FraZFRoC-4kQAvD_BwE

DoornZeilmakerij draagt Aventus een warm hart toe:

Allround Operationeel Technicus: de Technicus die zorgt voor continuïteit in een Ziekenhuis, Energiecentrale of Productiebedrijf, waar onze maatschappij op draait. De Allround Operationeel Technicus is de Spil in de Machinetechniek, Procestechniek en Electrotechniek van grote technische installaties.

Maar je ziet deze technicus, die een groot analytisch vermogen heeft dankzij de brede technische Electro/Werktuigkundige opleiding, in iedere technische bedrijfstak: Installatie, Engineering, Werkvoorbereiding, Testengineer en ja ze zitten zelfs op zee: booreilanden en zeegaande schepen.

Belangstelling voor deze opleiding: neem contact met mij op en ik leid je door de wereld van de Operationele Technicus. Of meldt je direct aan bij Aventus Apeldoorn: https://mijnaventus.force.com/s/aanmeldingen?oc=347&ec=25345BOL1&_ga=2.43268453.1379171400.1624008526-750496733.1598373605&_gac=1.14756420.1620913288.CjwKCAjwnPOEBhA0EiwA609ReXl8a8jU4Lobenggepigxfy5zwNo9kjjrWIT2R0bkSpDLz–FraZFRoC-4kQAvD_BwE

Bestel op tijd uw zeil……

//   Berichten, Portfolio  // 
  • Het is nu tijd om plannen te maken voor volgend tuin/kampeer/zeilseizoen. Doe dit samen met ons, onze Zeilmakers denken constructief met u mee. In het najaar lijkt het ver weg maar voor ons is het hard werken om al uw aanvragen vóór 1 april gereed te krijgen. Dus bestel in het najaar uw zeil/tent/kap/tarp/hoes dan kunt u hier het hele seizoen plezier van hebben. In het hoogseizoen gaan reparaties voor en kunnen we geen levertijden afgeven voor nieuwe zeilen. Vóór 1 april zijn wij druk bezig met aanvragen die in het najaar zijn gedaan. Besteld u in het voorjaar, informeer dan naar de mogelijkheden. Lukt het niet dan bent u wel ruim op tijd voor volgend seizoen. U kunt ons 6 dagen p.w. telefonisch bereiken, liefst na 18h00 ivm de drukte. U kunt ook langskomen op de inloopuren (nu nog op afspraak) van ma-do 18h00-21h00, za 10h00-17h00. https://www.doornzeilmakerij.nl/n/category/portfolio/

3D-Design Bootkap technisch mogelijk

//   Portfolio  // 

3D-Design Boatcovers technisch mogelijk. DoornZeilmakerij is erin geslaagd een bootkap (buiskap-kuipzeil) te ontwerpen met het 3D-model van de boot. Deze doorbraak heeft onze zoon Jelle (Ms.IO/WB) het afgelopen jaar gerealiseerd. Met een 3D-scan van de boot heeft hij stapsgewijs de bootkap ontworpen: frame, beslag, doek en 2D-mallen. Het technisch proces is op dit moment alleen mogelijk in R&D omgeving en moet nog geschikt worden gemaakt voor toepassing in de dagelijkse bedrijfsvoering. Belangrijkste drempels zijn de snelheid van ontwerpen en vereenvoudiging van het ontwerpproces. Hiervoor moet scherp worden gekeken naar ontwerpmethodiek, snelheid van de computers ivm de bestandsgrootte. De medewerking van scheepsbouwers voor het beschikbaar stellen van 3D-modellen is essentieel: Scanproces is kostbaar. www.doornzeilmakerij.nl

3D-Design van scan tot realisatie

Tarp als Carpoort

//   Portfolio  // 
  • Tarp als schaduwdoek of als carpoort. Het hele jaar buiten (behalve bij sneeuw) het kan. Deze Tarp is bevestigd aan 6 hoge dennebomen. De Tarp hangt inmiddels 3 jaar en heeft de najaars- en voorjaarsstormen overleefd. Onze klant in Apeldoorn is erg tevreden met het product. Wilt u dit ook neem contact op met DoornZeilmakerij Zutphe: https://www.doornzeilmakerij.nl/n/tarp-als-carport/

Draak 1939 in Ere Hersteld

//   Portfolio  // 
  • DRAGON D H47 TACHTIG JAAR IN DE VAART. Tachtig jaar geleden ging onze Draak te water met de naam Trintel in Loosdrecht bij BootBouwerij FA. G. Baay. Begin jaren tachtig is de boot gerestaureerd in wedstrijduitvoering. Inmiddels zijn enkele gangen vervangen thv de kuip en is de kiel, aansluitend aan de romp, in de epoxy matten gezet. Na 6 jaar op het droge te hebben gestaan voor deze restauratie hebben we de boot afgelopen zomer weer te water kunnen laten. Natuurlijk met nieuwe zeilen uit onze eigen atelier, www.doornzeilmakerij.nl

Bestel nu uw zeilen!

//   Berichten, Portfolio  // 
  • Lever nu uw reparaties en/of bestel nieuwe zeilen zodat u goed voorbereid bent voor het volgende seizoen. Ons seizoen begint NU.
  • DoornZeilmakerij: Onze dektenten worden ontwikkeld voor handzaam en duurzaam materiaal. Een seizoenstent worden gemaakt van Swela-Maritime polyester geweven doek; kampeertent van Ten Cate katoen, Ferrari-doek in de medische sector en foodindustrie. De patronen worden bij u op locatie ingemeten, met geavanceerde software ontworpen en zeer nauwkeurig gesneden op een tangentiële snijplotter. In het ontwerp wordt rekening gehouden met afspan-kracht, -richting en worden er voorzieningen aangebracht voor scheerlijnen, landvasten en uitstekende delen. De knipranden stikken met confectienaden of worden voorzien van zoom en versterkt met PE-doek. Ook voor jachtzeilen kunt u bij ons terecht. Wij staan u graag te woord op ma-do avond tussen 18-21.00 u en zaterdag tussen 10-17.00 u: https://www.doornzeilmakerij.nl/contact/

Skutsje Verwissling IFKS 2019

//   Portfolio  // 

Zaterdag 17 augustus was de FINALE van de IFKS – Skûtsjesilen in Lemmer. De VERWISSELING is 6de (6uit15) geworden in het eindklassement. Daarbij finishste zij 3uit7  bij de 1ste 3 en 1 maal 4de in de B-klasse. Een veelbelovend jong team voor de IFKS 2020. Uitslagen IFKS B-Klasse

Vrienden worden, ga naar Skûtsje Verwisseling.
Donatie voor  verbetering/onderhoud: “Steun Ons”

IFKS 2019 Team Verwissling Yndijk
IFKS 2019 Team Verwissling Yndijk: Onze Jelle derde van links

Gevelafdekking met bootdoorvoer

//   Berichten, Portfolio  // 

Boot door VerandaZeil

Om de handhaving van Zutphen tevreden te stellen hebben wij een verandazeil gemaakt in de voorzijde van onze garage. Door in plaats van een venster een opening te maken in de vorm van het achterschip, kan de boot een 60 cm naar achter zodat deze trailer net binnen de oprit staat en niet oversteekt over de stoep. Op deze manier kunnen zo nu en dan klusjes doen aan de boot op de oprit. Normaal staat de boot in een loods in de buurt.

Ook een Oplossing op Maat, kom eens praten met DoornZeilmakerij. 

De handhaving vond dit overigens een heel creatieve oplossing en gaven volmondig met een glimlach hun goedkeuring.

Kadedagen Arnhem 2018 op 2 en 3 juni

//   Berichten, Portfolio  // 
  • Kadedagen Arnhem 2018 op 2 en 3 juni, komend weekeinde: Mooi evenement waarbij Muziek en Motoren centraal staan en waar kinderen van allerlei knutsels kunnen maken. Natuurlijk is DOORNZEILMAKERIJ Zutphen ook weer van de partij: Knopenplankjes maken, armbandjes en sleutelhangers van touw met ouderwets touwknopen. Ook presenteren wij onze diensten aan u. Kadedagen Arnhem wordt georganiseerd door Stichting Historische Schepen Arnhem en is een jaarlijks terugkerend evenement. Graag zien we u aan de Noordkant van de Rijn tussen de twee Arnhemse bruggen: www.shsa.nl

Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG)

//   Berichten, Portfolio  // 

sterng

  • De Algemene Verordening Gegevensbescherming (afgekort AVG) wordt in mei van dit jaar van toepassing. Vanaf dat moment geldt de verordening voor de gehele EU en vervalt de Wet bescherming Persoonsgegevens. De AVG zorgt ervoor dat de verantwoordelijkheid van organisaties wordt vergroot en bereikt hiermee dat organisaties op een verantwoorde en veilige wijze omgaan met het verwerken van persoonsgegevens maar ook dat organisaties niet méér gegevens verwerken dan noodzakelijk is.
  • Uw persoonsgegevens die u invult op het webformulier en/of gegevens die wij vragen om uw offerteaanvraag of opdracht in behandeling te kunnen nemen worden gebruikt om u te kunnen informeren over de aan ons toevertrouwde aanvraag, reparatie of opdracht, facturatie (wettelijke bewaartermijn 7 jaar), klantenhistorie, statistische en wetenschappelijke doeleinden binnen onze organisatie: DoornZeilmakerij VOF KvK. 08106440. Aan de hand de gegevens van een product kunnen ontwerp, reparatiedetails en risicoanalyses worden teruggehaald bij garantie, herstel bij schade, of repeatorder. Verder kunnen wij onze producten en diensten verbeteren aan de hand van productgegevens die wij hebben geregistreerd. 
  • De facturatiegegevens worden digitaal verwerkt. Administratiekantoor Zutphen (afgekort AKZ) controleert de boekhouding, sluit het boekjaar af en verzorgt de jaarcijfers en de belastingaangifte. AKZ is aangesloten bij de Nederlandse Orde van Administratie- en Belastingdeskundigen (afgekort NOAB) en voldoet aan alle kwaliteitsvoorwaarden conform de Nederlandse en Europese wetgeving:  http://www.akz.nl
  • Secure Sockets Layer (afgekort SSL). Onze website is gekoppeld aan het veiligheidscertificaat SSL. Vanaf 1 januari 2016 is het wettelijk verplicht om datalekken te melden bij de Autoriteit Persoonsgegevens. Https staat voor HyperText Transfer Protocol Secure. Het doel van https:\\ is het veilig uitwisseling van gegevens. Als gebruik wordt gemaakt van een https:\\ verbinding worden de gegevens die worden verstuurd, versleuteld en daarmee beveiligd. Voor een buitenstaander zou het daardoor onmogelijk moeten zijn om gegevens te onderscheppen. De belangrijkste reden om een site over te zetten op https:\\ is ter beveiliging van de gegevens die van en naar de website worden verzonden. Aan de hand van het groene veiligheidsslotje voor de website naam kunt u zien dat onze website veilig is voor uw persoonlijke gegevens als u onze contactformulier invult.
  • Onze provider Flexwebhosting heeft een ingebouwd Spamfilter die tot stand komt middels internationale samenwerking. Een Sender Policy Framework (afgekort SPF) is een protocol dat tot doel heeft spam te verminderen. Men hoopt e-mail spoofing en spam te verminderen door vast te stellen of de verzender van een e-mailbericht gerechtigd is te verzenden namens de vermelde afzender van het bericht. Mailberichten die wij versturen worden hiermee beschermd en krijgen de status “streng” mee die wordt gelezen bij aankomst bij andere servers. Andersom kan door het SPF uw mail onze mailbox niet bereiken door een lage SPF-codering in uw mail. Informeer bij uw provider welke status uw mail meekrijgt. Krijgt u dus geen reactie van ons dan is het de moeite waard om telefonisch contact op te nemen.

Een blokkade bij de poort van onze provider, een veilige website en persoonsgegevens die alleen binnen ons bedrijf worden gebruikt opgeslagen in beveiligde computers en software zorgen er voor dat uw persoonsgegevens onbereikbaar zijn voor mensen die uw gegevens voor persoonlijke doeleinden willen gebruiken zonder uw toestemming. Meld ons als u enig vermoeden heeft dat gegevens die u ons heeft toevertrouwd in verkeerde handen terecht zijn gekomen. 

Heeft u nog vragen, neem dan contact op https://www.doornzeilmakerij.nl/contact/

Namens de Directie van DoornZeilmakerij Zutphen

Martkleider SWELA in Bootbekleding

//   Portfolio  // 

Swela Maritieme Stoffen (Schmitz Textiles Emsdetten)
Een evolutie in boottextiel

Laurens Koster

Bij zeilboten zit het al in de naam maar motorboten hebben, misschien wel onopgemerkt, ook aardig wat meters textiel aan boord. Een afdekhoes voor de stuurstand, een cabrioletkap of de bekleding van de kussens zorgen voor een mooie afwerking of verhogen het gebruiksgemak van de boot. De toegepaste stoffen moeten alleen wel tegen een stootje kunnen. Nergens zoveel UV straling als in de schittering van water, een hoge luchtvochtigheid, spinnen en andere insecten of algen kunnen die mooie afwerking grondig ruineren. Omdat de kosten van vervangen voor een groot deel uit uurloon bestaat, is het niet erg economisch een doek te gebruiken waar na een jaar alweer de gaten invallen. swela, een merknaam van Schmitz-Werke GmbH &Co.KG uit het Duitse Emsdetten, vervaardigt al ruim een halve eeuw textiel met eigenschappen die iedere bootbezitter als muziek in de oren klinkt. Maximaal kleurvast en UV bestendig, een hoge waterkolom door gebruik van een speciale coating, ademend door een membraam, rot- en schimmelvrij naast oliebestendig.+\

Ocean
De succesvolle 100% Polyester vervanger van Markilux37 (Acryl) en een mooie katoen uitstraling is OCEAN. Het paradepaardje van Swela Outdoor Fabrics. Met Ocean heeft het familiebedrijf (4e generatie) Schmitz Textiles Emsdetten, (1/2u over de grens bij Enschede) een sterker  en schimmelbestendig doek op de markt gebracht dat tot de beste outdoor doeksoorten gerekend mag worden. Ocean is geschikt voor iedere maritieme afdekking, bootkappen, dekzeilen, huiken en hoesen. 

Seasilk light
Gewicht kan belangrijk zijn. Een flink winterkleed wordt onhandelbaar wanneer je daar een zwaar stuk zeil voor gebruikt. Seasilk light is juist ultralicht. Een 100% polyester doek met een PU coating aan de binnenzijde. In zes standaard kleuren toepasbaar voor afdekhoezen, sprayhoods, biminitops, winterkleden, UV bescherming voor jachtzeilen, rolfokhoes of stuurwielhoezen

Seasilk plus
Met 270g/m2 is Seasilk plus nog steeds een lichtgewicht doek. Maar door een polyacrylaat coating aan de binnenzijde toe te passen is een hogere treksterkte en waterdichtheid ontstaan. Seasilk plus heeft dezelfde toepassingsmogelijkheden als Seasilk light.

Seasilk heavy
Een Seasilk variant die wel wat zwaarder is dan het light zusje, maar daar krijg je veel voor terug. Het doek is uitermate scheurvast. Een zomerstorm zal er geen vat op kunnen krijgen en het is beter bestand tegen schavielen. Verkrijgbaar in dezelfde zes standaard kleuren en voor dezelfde toepassingen. 

37+
Met 37+ is swela marktleider in bootbekleding. 37+ is de laatste ontwikkeling waarin 50 jaar ervaring is verwerkt. Met behoud van het aaibare textiele oppervlak van het vorige Markilux 37, is na jaren onderzoek een duidelijk beter weefsel ontwikkeld. De meest opvallende verbeteringen zijn een optimaal kreukherstellend vermogen, een hogere slijtagewaarde en een nog betere scheurweerstand. 37+ is in 19 verschillende standaard kleuren verkrijgbaar en geschikt voor afdekhoezen, sprayhoods, biminitops, winterkleden, rolfok- of stuurwielhoezen.

Cabrio
In het assortiment buitendoek is Cabrio het topproduct. Net als bij de duurdere zeilpakken is de stof ademend door een membraam. De buiten en binnenzijde bestaat uit 100% polyester. Hierdoor is het mogelijk een lichte kleur aan de binnenzijde te combineren met een donkere tint aan de buitenzijde. Zo kan een kap modieus zwart zijn maar zonder dat het eronder veel te donker wordt. Cabrio is verkrijgbaar in 5 kleuren en is vooral geschikt voor een cabrioletkap waar zowel binnen als buiten de mooiste afwerking gewenst is.

AdHoc Selection
Voor de kussenset, zonnematras, gordijnen of de bekleding van de stuurstoel is een stof uit de AdHoc Selection de beste keuze. Maar in tegenstelling tot gewone meubelstoffen zijn deze stoffen wel bestand tegen weersinvloeden zoals zonlicht. Met ongeveer 50 verschillende uni-kleuren en dessins is iedere boot van de gewenste sfeer en uitstraling te voorzien.

Vuscreen Alu
Een bimini moet niet alleen voor schaduw zorgen, door warmte te reflecteren dient de temperatuur eronder ook een beetje aangenaam te blijven. Door aluminium pigmentdeeltjes in het doek te verwerken is Vuscreen Alu met recht een zonwering te noemen. De windvang van een biminitop kan flink zijn, er is daarom ook gezorgd voor 
een hoge treksterkte. Vuscreen Alu is in 16 zonnige kleuren 
beschikbaar. Indien gewenst kan Vuscreen Alu ook in een brandwerende uitvoering worden geleverd.

Met de stoffen van swela is er voor iedere textiele toepassing aan boord de juiste keus voorhanden. 

Voor meer informatie:
Swela Nederland B.V.      Schmitz-Werke GmbH + Co. KG (Moederbedrijf)
Salland 9                            Hansestraße 87
1948 RE Beverwijk          D-48282  Emsdetten Duitsland
T: 0251 229926
info@swela.com
www.swela.com

Katoenen dak voor cabine en huif voor Ford Durma truck uit de Tweede wereldoorlog.

//   Berichten, Portfolio  // 

Een klant uit Haarle had een hele specifieke vraag. Hij wilde graag voor zijn authentieke Ford Durma truck, een legervoertuig uit de tweede wereldoorlog, een katoenen dak voor de cabine en een huif voor het laadruim. DoornZeilmakerij is hiervoor naar het oorlogsmuseum in Overloon geweest om de afmetingen van een identieke truck in te meten. Aan de hand van de door ons vervaardigde mallen hebben we het dak en huif gemaakt. De klant uit Haarle is heel blij met zijn in ere herstelde truck. Hij gaat met zijn truck naar allerlei evenementen omtrent auto’s/trucks uit de tweede wereldoorlog. DoornZeilmakerij heeft aan deze katoenen zeilen handgemaakte leren riemen gezet.

Afdekhoes voor binnen of buiten.

//   Berichten, Portfolio  // 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Een afdekhoes voor binnen of buiten. Wat wilt u af dekken is het een parasol, loungebank, buitenkeuken, tafel mengtafel ( geluidsinstallatie), reservewiel op een camper of de gipskar op de operatiekamer van het ziekenhuis of nog iets anders. DoornZeilmakerij in Zutphen kan voor u een hoes op maat maken. Waterdicht, stofwerend, goed schoon te maken, mooie uitstraling enz. voor iedere wens hebben wij materiaal op maat. Swela 37+, Swela Ocean  Swela seasilk, Stamoid top. 

 

Confectieput DoornZeilmakerij

//   Berichten, Portfolio  // 

Voor het kunnen verwerken van grotere zeilen en stikken van radiaal versterkte hoeken van jachtzeilen is een “Confectie-put” gemaakt waar de naaimachine en de zeilmaker op een draaibare vloer 360 kunnen ronddraaien. De diepte van de put is zodanig gemaakt dat het blad van de naaimachine op gelijke hoogte komt met de werkvloer. Om comfortabel te kunnen werken is een ringleiding, aangesloten op de centrale verwarming, gemaakt in de put. Middels een sleepring constructie wordt de elektrische spanning doorgegeven aan een stopcontact die op de draaibare vloer is gemonteerd. Boven de put is balk voorzien van lier zodat de gewenste machine in de put kan worden gehesen. Bezoek ons atelier op een zaterdag of in de avonduren tussen 6 en 9 (ma-do) en vraag een offerte aan voor een nieuw zeil: https://www.doornzeilmakerij.nl/contact/

 

Geniale oplossingen in doek

//   Berichten, Portfolio  // 

Een hoes voor parasol, buitenkeuken, loungebank, tafel,mengtafel, gipskar, scootmobiel,tafel, reservewiel camper.

Wilt u een hoes om uw spullen af te dekken? U kunt het zo gek niet bedenken of Doornzeilmakerij kan een hoes voor u maken. Een hoes voor een parasol, buitenkeuken, loungebank,tafel, mengtafel, gipskar op de operatiekamer, een hoes voor de stoel van een scoootmobiel of een hoes voor over uw reservewiel boven op de camper. Welke wens u met betrekking tot een hoes ook heeft Doornzeilmakerij in Zutphen kan u hier mee helpen. Stuur uw vraag met de afmetingen en wij kijken wat we voor u kunnen maken. De hoezen worden gemaakt van Swela doek, een polyester doek waterdicht, met Uv blok, compact op te vouwen en in verschillende kleuren leverbaar of zoals in het geval van de hoes over de gipskar van Stamoid een Pe doek polyester, waterdicht en goed afneembaar is en waar de inspectie voor de hygiëne in ziekenhuizen heel blij mee is.

Julianatoren

//   Berichten, Portfolio  // 

 gemaakte afdekzeilen zijn van Swela 37+, een mooi geweven polyesterdoek met een katoenlook. Voor de Julianatoren in Apeldoorn hebben wij verschillende zeilen gemaakt. Een compleet podium bekleedt, voor de jumbodance en badmouse een prototype afdekzeil gemaakt, de cockpit van de straaljager is afsluitbaar. Het zeil van de brandweertoren hebben we op maat gemaakt en bevestigd aan de toren. Een scheur in een springkussen handmatig gerepareerd. Alle door DoornZeilmakerij uit Zutphen

 

Verkoopstand met uitstraling

//   Berichten, Portfolio  // 

Presentatie is het halve werk. “Schapen Lekker”uit Laren (Gld) heeft de verkoopstand door DoornZeilmakerij uit Zutphen laten aankleden. Het resultaat is een kraam met een warme uitstraling door het geweven polyesterdoek met katoenlook van Swela 37+. De kraam straalt de kwaliteit uit van een delicatesse winkel. Dit is ook wat Annemiek en Peter met hun producten willen bereiken. Alle producten die zij verkopen  zijn gemaakt van Schaap, schapenkaas, schapenwol, enz . Zij staan wekelijks op  markt in Zutphen en Amsterdam.

 

Varioluifel albatros junior de waard.

//   Berichten, Portfolio  // 

Een klant uit Utrecht wilde graag bij haar Albatros junior een varioluifel. DoornZeilmakerij heeft samen met de klant bepaald welke afmetingen deze luifel krijgen moest. DoornZeilmakerij heeft vervolgens de varioluifel gemaakt van katoen. Zoals te zien op de foto’s heeft de klant extra leefuimte gekregen. De varioluifel voor de Albatros junior van De Waard is een op maat gemaakt product. De klant uit Utrecht is zeer tevreden over haar nieuwe varioluifel voor haar Albatros junior. Heeft u nu ook een De Waard en wilt u hier ook een varioluifel of andere luifel bij in afwijkende maten of maakt De Waard ze niet meer dan bent u bij ons, DoornZeilmakerij uit Zutphen, aan het juiste adres. neem vrijblijvend contact met ons op.

Pagina's:1234567»

DoornZeilmakerij

Maatwerk, Kwaliteit, Ervaring, Persoonlijk. Neem vrijblijvend contact op.

Ons werk

parasolhoezen-11

Bekijk onze activiteiten op onze “portfolio” en “nieuwsbrief“.

Te Koop

Neemt u ook eens een kijkje op de pagina “te koop“.

Tot ziens in ons atelier:

Doorn Zeilmakerij & Zonen
Van Hoornlaan 57
7207 JJ Zutphen
The Netherlands
Tel: +31 (0)575 775 624
Tel: +31 (0)6 220 929 48
Skype: Doorn Zeilmakerij
Facetime: VTC@DoornZeilmakerij.nl

Bel mij terug!